Free Art / Freie Kunst

Senckenberg Gesellschaft/Museum, Expo Planet 3.0, Spraycan on metal, Frankfurt am Main, Germany 2013
Freie Arbeiten, Skulpturen und Kooperationen
Zu erstmal eines vorwerg: „Erst wenn’s im Museum oder in der Galerie hängt ist es Kunst ?” Falsch. Pädagogen und Lehrkräfte möchten gerne vermitteln. daß wertige Prozesse nur über den kapitalisierten Vorgang des schützenswertigen Erhalts definiert wird. Dem darf ich getrost widersprechen. Denn, der so genannte Kunstmarkt hat nichts mit echter Kunst zu tun. Kunst hat viel mit Emotion und Betrachten bzw. oder Zuhören (im Musischen) zu tun.
L’art pour l’art oder ars gratia artis: In dieser Rubrik findet man freie Arbeiten auf Leinwand (größtenteils freihand mit Farbsprühdose umgesetzt), die teilweise sehr skizzenhaft angelegt und bei mir direkt oder bei saatchiart erwerbbar sind. Natürlich kann man die Arbeiten auch gegen Gebühr und dem entsprechenden Versicherungsnachweis leihen. Transport ist versichert.
Die wichtigste Rolle meiner Kunst ist, die Gesellschaft mutig zu hinterfragen, zu verbinden, zu führen, durch Inspiration, Austausch und Kommunikation. Bleibende Werte und die damit verbundene Angst, diese zu verlieren, sind obsolet. Meine Kunst, als einer der wenigen tatsächlichen krisensicheren Werte überlebt vermutlich selbst die schlimmsten Tauschkrisen.
Nach vielen Jahren Pause knüpfte ich an eine Tradition aus meiner Kindheit an; einfach frei zu malen, zu zeichnen wonach mir der Sinn steht. Ich kann mir gar nicht vorstellen, wo heute meine eigene künstlerische Arbeit stünde oder ob ich den Weg der Gestaltung überhaupt gegangen wäre, wenn da nicht seit frühester Kindheit diese vielen Stunden gemeinsamen freien Zeichnens, alleine oder mit Freunden gewesen wären. Da gab es kein trockenes Lernen, sondern es zählte das unmittelbare und sinnliche Erlebnis der Gestaltung, und dies entsprach ganz stark meinem Wesen. Es hat mich gelehrt, dass die improvisierte Gestaltung ein grosses Geschenk ist, das uns erlaubt, Verborgenes und Ursprüngliches aus der Tiefe unseres Innern herauswachsen zu lassen und erlebbar zu machen.
Und öffnet man sich diesen Tiefen, geschieht das Wunderbare; das Gestaltungsinstrument beginnt wie von selbst zu agieren. So werden wir weggeführt vom Technischen, Stilistischen, Konstruierten, hin zur Gestaltung des Herzens. Fast alle Arbeiten sind improvisiert, denn ich liebe es ohne Plan zu starten und einfach Details nacheinander hinzuzufügen und zu schauen was sich dabei entwickelt.
BOMBERs Stilistik: Schon seit den frühen 90er Jahren gestaltete ich mit eigener Ästhetik, den so genannten Maschinenelementen, die Anfang der 2000er noch durch Muster und Rasterung verfeinert wurden. Heutzutage erkennt man nicht nur am Sprühbild, sondern an der ganz eigenen Gestaltung und Herangehensweise ob es von mir ist oder nicht. Die Gestaltungsästhetik, die bereits so viele Nachahmer gefunden hat, daß sie mittlerweile schon zum Standard vieler Sprühkünstler gehört, wurde wie schon viele andere Innovationen bereits in frühen Jahren etabliert. Der Nachweis für diese Aussage ist immer die Jahreszahl in dem das Artwork erstellt wurde.
Viele meiner frühen Arbeiten waren wilder Natur, also ohne Beauftragung und ohne Nutzen, sondern freie Gestaltung die nur auf mich als anonymen Urheber hinwies, daher auch nicht angreifbar, da nicht wertig einteilbar. Den Vorwurf vieler, daß dies eine Sachbeschädigung darstelle, erwidere ich schon seit damals, daß ich nur der Sachbeschädigung, nämlich der an der Natur folge. Heutzutage sehe ich vielerlei echte Sachbeschädigung in Form einer Überschwemmung von Fahrzeugen, Straßen und versiegelter Natur.
»Kunst ist eine Tochter der Freiheit … « Friedrich Schiller
First of all, one thing in advance: “It’s only art when it hangs in a museum or gallery…?” Incorrect. German educators and teachers would like to impart. that valuable processes are only defined by the socialized, capitalized process of preservation worthy of protection. I can safely disagree with that. Because the so-called art market has nothing to do with real art. Art has a lot to do with emotion and looking or listening (in music).
L’art pour l’art or ars gratia artis: Here are some free works on canvas (all implemented with spray paint), some of which are very sketchy and can be purchased from me or saatchiart.
Of course, you can also borrow the work for a fee and the appropriate insurance certificate. Transport is insured. The most important role of my art is to courageously question, connect, and lead society through inspiration, exchange and communication. Enduring values and the associated fear of losing them are obsolete. My art as one of the few real crisis-proof values survives even the worst exchange crises.
After many years of hiatus, I picked up on a tradition from my childhood; just to paint freely, to draw whatever I feel like. I can’t even imagine where my own artistic work would be today or whether I would have taken the path of design at all if it hadn’t been for these many hours of free drawing together, alone or with friends, from my earliest childhood. There was no dry learning, what counted was the direct and sensual experience of design, and this was very much in keeping with my nature. It taught me that improvised design is a great gift that allows us to let the hidden and the original grow out of the depths of our interior and make them tangible. And if you open yourself to these depths, the wonderful happens; the design instrument begins to act by itself. So we are led away from the technical, stylistic, constructed, towards the design of the heart. Almost all work is improvised because I love to start without a plan and just add details one by one and see what develops.
BOMBER’s style: Since the early 90s, myself has been designing with its own aesthetics, the so-called machine elements, which were refined by patterns and grids in the early 2000s. Nowadays you can tell whether it’s a BOMEBER or not by the spray pattern, but by the very own design and approach. The design aesthetic, which has already found so many imitators that it is now standard for many spray artists, was established in the early years like many other innovations. The Proof of this statement is always the year in which the artwork was created.
Many of my early works were of a wild nature, i.e. without commission and without use, but rather free design that only pointed to me as an anonymous author, and therefore not attackable because it could not be classified according to value. Since then, I have responded to many people’s accusation that this represents damage to property by saying that I only follow the damage to property, namely damage to nature. Nowadays I see a lot of real property damage in the form of flooding of vehicles, roads and impervious nature.
Gerne erstelle ich Skulpturen und stehe für innovative Kooperationen mit anderen Künstlern (m/w) zur Verfügung. Skulptur »30 minutes of fame« Route der Industriekultur @ Phrix, Okriftel 2012:
I am happy to create sculptures and am available for innovative collaborations with other artists (m / f).
Sculpture »30 minutes of fame« Route of Industrial Culture @ Phrix, Okriftel, Germany 2012:
Skulptur 30 minutes of fame Route der Industriekultur Phrix Okriftel 2012
Skulptur 30 minutes of fame Route der Industriekultur Phrix Okriftel 2012
Skulptur 30 minutes of fame Route der Industriekultur Phrix Okriftel 2012
Skulptur 30 minutes of fame Route der Industriekultur Phrix Okriftel 2012
Skulptur 30 minutes of fame Route der Industriekultur Phrix Okriftel 2012
Skulptur 30 minutes of fame Route der Industriekultur Phrix Okriftel 2012
Triptychon ExMotoEtRotatioAdAstra Route der Industriekultur Phrix Okriftel 2012
Diptychon Flower
Skulptur 30 minutes of fame Route der Industriekultur Phrix Okriftel 2012
Skulptur 30 minutes of fame Route der Industriekultur Phrix Okriftel 2012
Kooperation Natalie Goller/Bomber 2009, Galerie Jens Fehring:
Cooperation Natalie Goller / Bomber 2009, Gallery Jens Fehring, Frankfurt, Germany:
Einladung Kooperation Natalie Goller/Bomber 2009
Kooperation Natalie Goller/Bomber, Galerie Jens Fehring, 2009 © Max Heidenfelder
Live Performance. Kooperation Natalie Goller/Bomber, Galerie Jens Fehring, 2009
Wallbreaker. Kooperation Natalie Goller/Bomber, Galerie Jens Fehring, 2009
Sklaven der künstlich erzeugten Bedürfnisse. Kooperation Natalie Goller/Bomber, Galerie Jens Fehring, 2009
Ick steh uff Berlin. Ick steh uff Klischees. Kooperation Natalie Goller/Bomber, Galerie Jens Fehring, 2009
Ick. Free Art on Canvas Kooperation Natalie Goller/Bomber 2009
Laternen. Free Art on Canvas Kooperation Natalie Goller/Bomber 2009
Georgia on my mind. Free Art on Canvas Kooperation Natalie Goller/Bomber 2009
Give blood. Kooperation Natalie Goller/Bomber, Galerie Jens Fehring, 2009
Bomber Wholecar Free Art on Canvas Kooperation Natalie Goller/Bomber 2009
Say what. Free Art on Canvas Kooperation Natalie Goller/Bomber 2009
Buch-Skulptur Frankfurt Booktown NH-Hotel 2005 Ceci n’est pas une livre …
Book sculpture Frankfurt Booktown NH-Hotel 2005 Ceci n’est pas une livre…, Frankfurt, Germany
Skulptur Frankfurt Booktown NH-Hotel 2005 Ceci n’est pas une livre …
Skulptur Frankfurt Booktown NH-Hotel 2005 Ceci n’est pas une livre …
Skulptur Frankfurt Booktown NH-Hotel 2005 Ceci n’est pas une livre …
Skulptur Frankfurt Booktown NH-Hotel 2005 Ceci n’est pas une livre …
NH Hotel Skulptur Frankfurt Booktown NH-Hotel 2005 Ceci n’est pas une livre …
NH Hotel Skulptur Frankfurt Booktown NH-Hotel 2005 Ceci n’est pas une livre …
Skulptur Frankfurt Booktown NH-Hotel 2005 Ceci n’est pas une livre …
NH Hotel Skulptur Frankfurt Booktown NH-Hotel 2005 Ceci n’est pas une livre …
Der Book-Walk teilnehmende Künstler & Orte, Frankfurt 2005
Sinaipark-FFM Eschersheim
2010 gestaltete ich einen Quickie für Hendocs Würfelaktion im Sinaipark. Im Rahmen seiner Cube Aktion und im Rahmen meines Zitate-Konzeptes war in der Mitte eine abnehmbare Leinwand der Fläche 100 x 100 cm montiert, die erwerbbar ist.
In 2010 I designed a quickie for Hendoc‘s cube campaign in Sinaipark Frankfurt, Germany. As part of his cube campaign and as part of my quotation concept, a removable 100 x 100 cm canvas was mounted in the middle, which can be purchased.
Hendocs Würfelprojekt Sinai Park, BOMBER Style inkl. Keilrahmen-Leinwand, Frankfurt 2010
Hendocs Würfelprojekt Sinai Park, BOMBER Style inkl. Keilrahmen-Leinwand, Frankfurt 2010
Hendocs Würfelprojekt Sinai Park, BOMBER Style inkl. Keilrahmen-Leinwand, Frankfurt 2010
Freie Arbeit Kings of Swing, 2006 bei Sammler Thomas Kypta, Offenbach.
Free work Kings of Swing, 2006 at collector Thomas Kypta, Offenbach, Germany.
Kings of swing, 2006 © Thomas Kypta
Kings of swing, 2006 © Thomas Kypta
Kings of swing, 2006 © Thomas Kypta
»When I discovered the airbrush, it was a revelation – it was wonderful to be able to paint a picture without touching the canvas; this was a pure cerebral activity. It was also like painting in 3-D; to obtain the desired effects you had to move the airbrush nearer or farther from the canvas.« Man Ray
Unikate suchen Liebhaber … Freie Arbeiten auf Keilrahmen-Leinwand, teilweise noch erhältlich auf Saatchiart.
Unique pieces are looking for lovers … Free Art on Canvas / Free works on stretcher /framed canvas, some still available on Saatchiart.
Traurig, aber cool …
Trash
War is soooo sexy
Mahatma was, mahatma nix …
Du Legebatterie, ich nix …
Bobby Banksy
Warum hams die Araber ka Brot? Weils Kamel ham
Näher zu Gott / closer to god
Ampelpflanze
Maybe …
Fly Fliege
Bomber Style 1999
Bruegel
The R
Eyballs
Uncle Scrooge
Manisch depressiver Roboter
Picachu
Monkey Biz
Eufinger_Skyline-170-x-100-
Eufinger_Skyline2_170-x100-
Eufinger-100-x-170-cm2014gr
Skyline blue, 200 x 300 cm, 2013, private property
Skyline purple, 200 x 300 cm, 2013, private property
Skyline red, 200 x 300 cm, 2013, private property
Skyline green, 200 x 300 cm, 2013, private property
Skyline blue, 200 x 300 cm, 2013, private property
Skyline beige, 200 x 300 cm, 2013, private property
Skyline orange, 200 x 300 cm, 2013, private propertySAMSUNG
SKYLINE Innside Hotel Foyer Niederrad 4 x 100 x 280 cm, 2018
Skyline-Biel, Switzerland 120-x 180 cm, 2008
Skyline 30 x 120 cm, 2018
Skyline 30 x 120 cm, 2018
Skyline 30 x 120 cm, 2018
Skyline 30 x 120 cm, 2018
Skyline 2018, 2 x 60 x 80 cm, private property
Donald Fantomias, 60 x80 cm 2006. spraycan on canvas private property
Naxos, spraycan on canvas, 2006, 200 x 200 cm. Lost
Act from Dyptichon Act-React, Spraycan on canvas, 2007, 200 x 300 cm
React from Dyptichon Act-React, Spraycan on canvas, 2007, 200 x 300 cm
Dyptichon Act-React, Spraycan on canvas, 2007, 200 x 300 cm
Bomb Ross
Skyline, Bienne, Biel Switzerland 2008, spraycan on wood, 40 x 100 cm.
Skyline, Bienne, Biel Switzerland 2008, spraycan on wood, 40 x 100 cm.
Dyptichon from the seria: What you see, when youre eyes are closed
Skyline Frankfurt-Westend
Car
Skyline
City life
Sky is the limit
Who Dares/Portrait Dare Sigi von Koding, Spraycan on wood, 150 x 150 cmSchweiz 1993
Tryptichon Dream Warrior
Three holy kings
Soldier
Bomber Style
Sketch 2006
Mehr Beton, 2006
Miles Davis
Dyptichon Death & Miles Davis
Lynx Luchs
Skyline in situ
Maybe leuchtend …
Triathlon
Flying Eyeball
Landscape
Tick Zecke
The S (Stijl Messe)
Lynx Luchs
Bomber Style
Euthanasia Waltz
Bo & R Zitate Konzepzt
CETA TTIP Protest, I want you, Uncle Sam 2016
Ganesha, 60 x 80 cm, 2018, Spraycan on canvas
Einstein, 80 x 60 cm, 2018, Spraycan on canvas
Freie Arbeit, Free artwork spraycan on canvas, piper, Pfeifer 2018
Stellwand für Messe Menue Logis Help Counter Beatles, mit Fuego (Stylewriting Design), 1995
Adolf-Maus 2005, spaycan & marker on canvas 120 x 160 cm, sold
… und natürlich kann klassisches Stylewriting / Graffiti auch Kunst sein. Schriftkunst und Schrifttechnik, mehr als bloße Dekoration – universeller kultureller Bestandteil unseres Daseins. Schrift ist heilig und mehr als nur Informationsträger. Stylewriting ist ebenso wie Hyroglyphen ein Unsterblichkeitsritus. Wer schreibt, bleibt. Hier einige meiner unzähligen freien Arbeiten im so genannten öffentlichen Raum:
For sure stylewriting / graffiti could be art. The art of writing and writing technology, more than mere decoration – a universal cultural component of our existence. Scripture is holy and more than just a carrier of information. Like hyroglyphs, style writing is a rite of immorality. Whoever writes stays.
Here some of my artwork located in the so called public area:
BOMBER Style Riederhöfe 2015
BOMBER, Raunheim
Goethe 2015
BOMBER Style Bockenheim 2006
BOMBER Style, Hausen 2006
BOMBER Style
Frischer Wind feat. SEEN (UA, NYC), KENT, DAIM, TOAST, TASEK, CAN2, LOOMIT & BOMBER, Hamburger Allee Bonifatiusschule, Frankfurt 1997
Character, Ingelheim 2004
Schaf sheep character Bockenheim 2006
Graffiti Frankfurt Ratswegkreisel
Graffiti Frankfurt Ratswegkreisel
Graffiti Frankfurt Ratswegkreisel
Graffiti Frankfurt Ratswegkreisel
Graffiti Frankfurt Ratswegkreisel
Graffiti Frankfurt Ratswegkreisel
+ Vers NYC Graffiti Frankfurt Ratswegkreisel
Graffiti Frankfurt Ratswegkreisel
Graffiti Frankfurt Ratswegkreisel
Graffiti Frankfurt Ratswegkreisel
Graffiti Frankfurt Ratswegkreisel
Graffiti Frankfurt Ratswegkreisel
+ Vers NYC Graffiti Frankfurt Ratswegkreisel
Graffiti Frankfurt Ratswegkreisel
Graffiti Frankfurt Ratswegkreisel
Graffiti Frankfurt Ratswegkreisel
Graffiti Frankfurt Ratswegkreisel
BOMBER Style + Monkey
+Vers NYC Graffiti Frankfurt Ratswegkreisel
BOMBER Style
BOMBER Style
Graffiti Frankfurt Ratswegkreisel
Graffiti Frankfurt Ratswegkreisel
Graffiti Frankfurt Ratswegkreisel
Graffiti Frankfurt Ratswegkreisel
Frankfurt Style, Ratswegkreisel 2015
Frankfurt Style, Ratswegkreisel 2015
Frankfurt Style, Ratswegkreisel 2015
Goethe 2015
Goethe 2015
Goethe 2015
Andre 3000
BOMBER Style
BOMBER Style Stijl Messe
BOMBER Style Höchst
BOMBER Style Wiesbaden
BOMBER Style Wiesbaden
BOMBER Style Darmstadt
BOMBER Style Darmstadt
BOMBER Style Garagen Okriftel 2011
Heidelberg Style writing @ Spring Games
family style Stylewriting Höchst
BOMBER Style Naxos Halle 2007
CANTS + BOMBER Style Stijl Messe
BOMBER Style, Wiesbaden
Freie Schule Seligenstadt
BOMBERLIN, Teufelsberg
BOMBERLIN, Teufelsberg
BOMBERLIN, Teufelsberg
BOMBERLIN, Teufelsberg
BOMBER Style
Bomber Style writing Sporthalle Hattersheim 2014
Bomber & Sign 2011, freestyle stylewriting Graffiti Art
Bomber 2011, freestyle stylewriting Graffiti Art
Quick fresh wall spraypainting pieces and character by Bomber from 2017 with a dedication / tribute to Ian Fraser „Lemmy“ Kilmister of Motörhead, speaking »I said … BOMBER!«
Dublin Style at the George Bernard Shaw, Dublin, Ireland 2014
Bomber Freestyle, Gesamtschule am Gluckenstein, Bad Homburg 2016
Bomber Freestyle, Gesamtschule am Gluckenstein, Bad Homburg 2016
Bomber Freestyle, Gesamtschule am Gluckenstein, Bad Homburg 2016
Stylewriting Graffiti Art auf kyrillisch für das russischen Kanal MTV, 1995.
Freestyle Stylewriting Graffiti Art Piece Da Germ für Da Germ – Put u on da mental Video, Ruff n raw recordz, Frankfurt Ostend, 1994.
BOMBER 4 maudi 2006 Berlin Friedrichstraße
Bomber Münchhausen, Frankfurt-Hausen 2006.
Bomber Münchhausen, Frankfurt-Hausen 2006.
Bomber Style fuck mainstream, Frankfurt Breitenbachbrücke 2006.
Bomber Schaf mit Polizeifrosch, Frankfurt Breitenbachbrücke 2006.
Sens – a Bando tribute by Bomber, Ingelheim 2007.
Bomber Above the grey festival Bydgoszcz, Polen Poland 16062006
Sey Bomber Sonic, Biel/Bienne, Switzerland 2003
Bomber Gor, Paris-Nanterre 2002
Bomber Osterjam Würzburg 2002
Bomber Gor, Paris-Nanterre 2002
Bomber Character, Paris-Nanterre 2002
Dietz Sichtschutz Artwork, Privat Dreieichenhain, 2005
Overdose Studio, UFO Frankfurt am Main, 2004.
Overdose Studio, UFO Frankfurt am Main, 2004.
Overdose Studio, UFO Frankfurt am Main, 2004.
Wow Can2 insh Bomber Atom, Dortmund 2005
Banksy, Wiesbaden Kontext 2014
Banksy Stone, Wiesbaden Kontext 2014
Banksy, Wiesbaden Kontext 2014
Bomber Stylewriting Graffiti Art/Street Art 2011 Brueder Grimm, Germany 2011
Bomber Style 2012 Wiesbaden Schlachthof
Bomber Style 2010 Wiesbaden Schlachthof
Bomber Style 2016 Wiesbaden Schlachthof
Waschbär Fuchs Bomber Style 2016 Wiesbaden Schlachthof
Bomber Style 2014 Wiesbaden Schlachthof
Bomber Vers NYC, Ratswegkreisel Hall of fame 2015
Hedielberg Style Spring Games 2015
BOMBER, Indischer Supermarkt Herta Singh, Unterliederbach 2022
Wow 123 Neon Bomber Haßmersheim 2003
BOMBER Frankfurt Ratswegkreisel Hall of fame »Alles wird Produkt« 2024
»Ich habe so viel zu tun, ich komme gar nicht zum Arbeiten … « Hugh Hefner
Sechs Werke auf Leinwand Keilrahmen 200 x 300 cm auf dem Wolkenkratzer-Festival Frankfurt, 2013 im Auftrag von Hitradio FFH.
Six works on canvas, stretcher frame 200 x 300 cm at the Skyscraper Festival Frankfurt, 2013 in order of Hitradio FFH.
Besucher nutzen das Artwork als Fotobackground. Visitors use the artwork as a photo background.
Skyline Artwork auf sechs Leinwandflächen, 2013. Skyline artwork on six canvas surfaces, 2013
Skyline Artwork auf sechs Leinwandflächen, 2013. Skyline artwork on six canvas surfaces, 2013
Skyline Artwork auf sechs Leinwandflächen, 2013. Skyline artwork on six canvas surfaces, 2013
Besucher nutzen das Artwork als Fotobackground. Visitors use the artwork as a photo background.
Skyline Artwork auf sechs Leinwandflächen, 2013. Skyline artwork on six canvas surfaces, 2013
Besucher nutzen das Artwork als Fotobackground. Visitors use the artwork as a photo background.
Skyline Artwork auf sechs Leinwandflächen, 2013. Skyline artwork on six canvas surfaces, 2013
Skyline Artwork auf sechs Leinwandflächen, 2013. Skyline artwork on six canvas surfaces, 2013
Skyline Artwork auf sechs Leinwandflächen, 2013. Skyline artwork on six canvas surfaces, 2013
Skyline Artwork auf sechs Leinwandflächen, 2013. Skyline artwork on six canvas surfaces, 2013
Eifel tower. Skyline Artwork auf sechs Leinwandflächen, 2013. Skyline artwork on six canvas surfaces, 2013
Skyline Artwork auf sechs Leinwandflächen, 2013. Skyline artwork on six canvas surfaces, 2013
Skyline Artwork auf sechs Leinwandflächen, 2013. Skyline artwork on six canvas surfaces, 2013
Skyline Artwork auf sechs Leinwandflächen, 2013. Skyline artwork on six canvas surfaces, 2013
Skyline Artwork auf sechs Leinwandflächen, 2013. Skyline artwork on six canvas surfaces, 2013
Besucher nutzen das Artwork als Fotobackground. Visitors use the artwork as a photo background.
Besucher nutzen das Artwork als Fotobackground. Visitors use the artwork as a photo background.
Besucher nutzen das Artwork als Fotobackground. Visitors use the artwork as a photo background.
Rainy day. Skyline Artwork auf sechs Leinwandflächen, 2013. Skyline artwork on six canvas surfaces, 2013
Portrait Kontrast Fotodesign 2013
Portrait Kontrast Fotodesign 2013
Skyline Artwork auf sechs Leinwandflächen, 2013. Skyline artwork on six canvas surfaces, 2013
Skyline Artwork auf sechs Leinwandflächen, 2013. Skyline artwork on six canvas surfaces, 2013
Skyline Artwork auf sechs Leinwandflächen, 2013. Skyline artwork on six canvas surfaces, 2013
Skyline Artwork auf sechs Leinwandflächen, 2013. Skyline artwork on six canvas surfaces, 2013
Skyline Artwork auf sechs Leinwandflächen, 2013. Skyline artwork on six canvas surfaces, 2013
Skyline Artwork auf sechs Leinwandflächen, 2013. Skyline artwork on six canvas surfaces, 2013
Skyline Artwork auf sechs Leinwandflächen, 2013. Skyline artwork on six canvas surfaces, 2013
Skyline Artwork auf sechs Leinwandflächen, 2013. Skyline artwork on six canvas surfaces, 2013
Skyline Artwork auf sechs Leinwandflächen, 2013. Skyline artwork on six canvas surfaces, 2013
Skyline Artwork auf sechs Leinwandflächen, 2013. Skyline artwork on six canvas surfaces, 2013
Skyline Artwork auf sechs Leinwandflächen, 2013. Skyline artwork on six canvas surfaces, 2013
Skyline Artwork auf sechs Leinwandflächen, 2013. Skyline artwork on six canvas surfaces, 2013
Besucher nutzen das Artwork als Fotobackground. Visitors use the artwork as a photo background.
Skyline Artwork auf sechs Leinwandflächen, 2013. Skyline artwork on six canvas surfaces, 2013
Skyline Artwork auf sechs Leinwandflächen, 2013. Skyline artwork on six canvas surfaces, 2013
Skyline Artwork auf sechs Leinwandflächen, 2013. Skyline artwork on six canvas surfaces, 2013
Besucher nutzen das Artwork als Fotobackground. Visitors use the artwork as a photo background.
Nettes kleines Projekt für Peter Ratz/Ley in Eiserfey 2019, die Gülle-Rakete.
Nice little project for Peter Ratz / Ley in Eiserfey 2019, the slurry rocket.
Besprühte Güllehülle EU Rakete Peter Ratz/Ley Eiserfey
Besprühte Güllehülle EU Rakete Peter Ratz/Ley Eiserfey
Besprühte Güllehülle EU Rakete Peter Ratz/Ley Eiserfey
Besprühte Güllehülle EU Rakete Peter Ratz/Ley Eiserfey
Besprühte Güllehülle EU Rakete Peter Ratz/Ley Eiserfey
Besprühte Güllehülle EU Rakete Peter Ratz/Ley Eiserfey
Besprühte Güllehülle EU Rakete Peter Ratz/Ley Eiserfey
Besprühte Güllehülle EU Rakete Peter Ratz/Ley Eiserfey
Besprühte Güllehülle EU Rakete Peter Ratz/Ley Eiserfey
Besprühte Güllehülle EU Rakete Peter Ratz/Ley Eiserfey
Besprühte Güllehülle EU Rakete Peter Ratz/Ley Eiserfey
Besprühte Güllehülle EU Rakete Peter Ratz/Ley Eiserfey
Besprühte Güllehülle EU Rakete Peter Ratz/Ley Eiserfey
Besprühte Güllehülle EU Rakete Peter Ratz/Ley Eiserfey
Freie Arbeit zum Thema Internationalität für die Nassauische Heimstätte/Wohnstadt
Nassauische Heimstätte Wohnungs- und Entwicklungsgesellschaft mbH, 2011 Hattersheim.
Free work on the topic of internationality for the Nassauische Heimstätte/Wohnstadt, Nassauische Heimstätte Wohnungs- und Entwicklungsgesellschaft mbH, 2011 Hattersheim.
Nassauische Heimstätten Projekt Stromkästen Hattersheim, Frankfurter Straße, 2011
Nassauische Heimstätten Projekt Stromkästen Hattersheim, Frankfurter Straße, 2011
Nassauische Heimstätten Projekt Stromkästen Hattersheim, Frankfurter Straße, 2011
Nassauische Heimstätten Projekt Stromkästen Hattersheim, Frankfurter Straße, 2011
Free work on the topic of internationality for the Nassauische Heimstätten, 2011 Hattersheim.
Free Artwork 4 Nassauische Heimstätte/Wohnstadt Nassauische Heimstätte Wohnungs- und Entwicklungsgesellschaft mbH
Nassauische Heimstätten Projekt Stromkästen Hattersheim, Frankfurter Straße, 2011
Nassauische Heimstätten Projekt Stromkästen Hattersheim, Frankfurter Straße, 2011
Für Hermann Vaske’s Emotional Network sprühte ich wie immer freihand und ohne Hilfsmittel mit Farbsprühdose zwei Portraits des international bekannten deutschen Schauspielers Udo Kier für den Film Arteholic, 2013 auf Keilrahmen-Leinwand 70 x 100 cm. Ein Werk wurde durch Kier im Film zerschnitten, eine behielt Kier.
For Hermann Vaske’s Emotional Network, as always, I sprayed two portraits of the internationally famous German actor Udo Kier for the film Arteholic, 2013, freehand and without any aids using a spray can on a 70 x 100 cm stretcher canvas. One work was cut up by Kier in the film, one was kept by Kier.
Portrait Udo Kier 2013 70 x 100 cm © VG Bild Kunst, Bonn. © Helge BOMBER Steinmann/www.bomber.de
Portrait Udo Kier 2013 70 x 100 cm © VG Bild Kunst, Bonn. © Helge BOMBER Steinmann/www.bomber.de
Portrait Udo Kier 2013 70 x 100 cm © VG Bild Kunst, Bonn. © Helge BOMBER Steinmann/www.bomber.de
Portrait Udo Kier 2013 70 x 100 cm © VG Bild Kunst, Bonn. © Helge BOMBER Steinmann/www.bomber.de
Arteholic Artwork
Hier auch mal ein typischer Ablauf bei der Entstehung einer freien Graffiti-Urban Art Arbeit auf Keilrahmen-Leinwand 80 x 100 cm. Ein Beispiel aus Padua/Padova in Italien für einen Privatsammler 2010. Alles freihand freestyle vor Ort mit Farbsprühdose erstellt.
Here is a typical process in the creation of a free graffiti urban art work on a stretcher canvas 80 x 100 cm. An example from Padua/Padova in Italy for a private collector in 2010. Everything was created freehand on site using a spray can.
Start Artwork 70 x 100 cm
Step 2 Artwork 70 x 100 cm
Step 3 Artwork 70 x 100 cm
Step 4 Artwork 70 x 100 cm
Step 5 Artwork 70 x 100 cm
Step 6 Artwork 70 x 100 cm
Step 7 Artwork 70 x 100 cm
Step 8 Artwork 70 x 100 cm
Step 9 finish Artwork 70 x 100 cm
2015 hatte ich eine Solo Ausstellung in der Main-Taunus-Galerie im Landratsamt. Die Einführungsrede hielt Kulturwissenschaftler David Grimm und Landrat Michael Cyriax vor vielen Besuchern. Überhaupt wurde meine Ausstellung mit dem Titel »Sachbeschädigung« ziemlich gut angenommen und leutete eine neue Ära der Kunstwahrnehmung ein.
Ich verarbeitete dabei Afrikanisches Kulturgut, wie Masken und Figuren zu Göttern der Neuzeit um. So gab es dort den Gott der Innovation, den Gott des medialen Dauerterrors, den Gott der Bürokratie, den Gott der Fluggesellschaften, aber auch die Göttin des Modebewusstseins, die Göttin der Wildnis, die Götter der Kulturförderung, den Gott der geschürten Ängste, sowie den Gott des Nordic Walkings, den Gott der vermögensbildenden Maßnahmen, den Gott der steuerberatenden Tätigkeit, den Gott der Elitenbildung, den Gott der perversion, den Gott der Digitalität, den Gott der Sachbeschädigung (sic!), den Gott der Kreativität (ein Dieb), den Gott des Tauschzwangs, den Gott der Polizei und der Ordnung, den Gott der Energieversorger, den Gott des Investments und Gott und Göttin der Subersion.
Natürlich gab es auch jede Menge Graffiti und Stylewriting und Street bzw. Urban Art auf unterschiedlichsten Untergründen zu bewundern. Tape Art und DJ Crazy Cuts aus Brooklyn und DJ Double D aus Offenbach sorgten für Live Musik von den Plattenspielern.
In 2015, I had a solo exhibition at the Main-Taunus Gallery in the district administration office. The introductory speech was given by cultural scientist David Grimm and District Administrator Michael Cyriax to a large audience.
Overall, my exhibition, entitled „Property Damage/Vandalism,“ was quite well received and ushered in a new era of art appreciation. I reworked African cultural artifacts, such as masks and figurines, into modern-day gods. There was the God of Innovation, the God of Constant Media Terror, the God of Bureaucracy, the God of Airlines, but also the Goddess of Fashion Consciousness, the Goddess of the Wilderness, the Gods of Cultural Funding, the God of Stokenized Fears, as well as the God of Nordic Walking, the God of Wealth-Building Measures, the God of Tax Advisory Services, the God of Elite Education, the God of Perversion, the God of Digitality, the God of Property Damage (sic!), the God of Creativity (a thief), the God of Forced Exchange, the God of Police and Order, the God of Energy Suppliers, the God of Investment, and the God and Goddess of Subversion.
Of course, there was also plenty of graffiti, style writing, and street and urban art on a variety of surfaces to admire. Tape Art and DJ Crazy Cuts from Brooklyn and DJ Double D from Offenbach provided live music from the turntables.
Drei freihand gesprühte Werke auf Leinwand 100 x 100 cm zum Thema »Künstler blicken auf Griechenland« wurden auf der Ausstellung initiiert durch den Verein griechischer Akademiker in der Zentrale der Frankfurter Sparkasse, neue Mainzer Str. 47-53 in 60311 Frankfurt am Main 2019 gezeigt.
Three freehand sprayed works on canvas 100 x 100 cm on the theme »Artists look at Greece« were shown at the exhibition initiated by the Association of Greek Academics in the headquarters of the Frankfurter Sparkasse, Neue Mainzer Str. 47-53 in 60311 Frankfurt am Main in 2019.
Santorini church, 100 x 100 cm, 2019
seaside greece, 100 x 100 cm 2019
Greek vase feat. modern legends Marylin Monroe & John Lennon, 100 x 100 cm 2019
Ausstellung Expo Zentrale Frankfurter Sparkasse Bomber Graffiti Artwork Leinwand 2019
Trackbacks & Pingbacks
[…] Free Art […]
Kommentare sind deaktiviert.